PORTAL MIASTA GDAŃSKA

Ogłoszenie przetargu na opracowanie koncepcji Nowej Wałowej

Ogłoszenie przetargu na opracowanie koncepcji Nowej Wałowej
W najbliższych dniach zostanie ogłoszony przetarg na opracowanie koncepcji budowy drugiego etapu budowy Nowa Wałowa. Prace nad koncepcją mają zakończyć się we wrześniu 2022 r.
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

Trasa Nowej Wałowej połączy w przyszłości al. Zwycięstwa z ul. Elbląską. Docelowa trasa ma biec od al. Zwycięstwa w kierunku skrzyżowaniu ul. Popiełuszki z Rybaki Górne, kierując się w stronę Motławy i dalej w kierunku ul. Siennickiej, Opływu Motławy, łącząc się z ul. Elbląską.  W tym celu powstać ma koncepcja, która wskaże warianty przebiegu trasy. Przetarg na opracowanie koncepcji drugiego etapu, zostanie ogłoszony w najbliższych dniach. Otwarcie ofert planowane jest w pierwszej połowie grudnia. Prace nad koncepcją mają zakończyć się we wrześniu 2022 r.

Zakres opracowania obejmować będzie wielobranżową koncepcję ul. Nowej Wałowej, do włączenia w ul. Elbląską w układzie docelowym tzn. 2x2 pasy ruchu wraz z linią tramwajową, obustronnymi chodnikami, ścieżką rowerową i obiektami inżynieryjnymi.

Mapa Gdańska - Nowa Wałowa
Mapa Gdańska - Nowa Wałowa

- Połączenie nowej trasy tramwajowej z trasą tramwajową w ulicy Jana z Kolna będzie zaprojektowane dwuwariantowo: w pasie drogowym Nowej Wałowej oraz w pasie drogowym ulicy Nowomiejskiej – wyjaśnia Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor naczelny Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. -  W ramach skrzyżowania Nowej Wałowej z ul. Stara Stocznia projektanci uwzględnią możliwość prowadzenia trasy tramwajowej w kierunku ul. Grodzkiej i Podwala Staromiejskiego. Ponadto w dokumentacji ma zostać uwzględniona liczba i lokalizacja przystanków tramwajowych.

Koncepcja będzie opracowana z możliwością podziału na etapy realizacji. Opracowanie będzie zawierało także kosztorys inwestycji i wariantowe propozycje rozwiązań, w tym: trasy drogi, węzłów, przejazdów drogowych, skrzyżowań, obiektów mostowych i drogowych obiektów inżynierskich (w tym również tunelu), dróg dojazdowych, ewentualnych kładek dla pieszych, obiektów i urządzeń wynikających z wymogów ochrony środowiska (np. ekrany akustyczne, przejścia ekologiczne). W koncepcji mają znaleźć się „dowiązania” z ulicami: Nowomiejską i Narzędziowców, Rybaki Górne, Stara Stocznia, Siennicką (poprzez ulicę lokalną), Litewską, Mostek, Elbląską i Nową Sandomierską.

Budowa pierwszego etapu Nowej Wałowej zakończyła się w maju 2014 r. W ramach inwestycji wykonano odcinek o długości ok. 1,2 km, 200 - metrową estakadę i 67 – metrowy wiadukt. Pracom drogowym towarzyszyła częściowa regulacja torowiska tramwajowego przy ul. Jana z Kolna oraz prace branżowe. Przebudowane zostały także sąsiadujące z drogą ulice. Inwestycja realizowano w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Inwestorem drogi był duński fundusz inwestycyjny Baltic Property Trust Optima (BPTO Infra Sp. z o.o.).