PORTAL MIASTA GDAŃSKA

Podinspektor w Wydziale Spraw Obywatelskich K 217/24

Podinspektor w Wydziale Spraw Obywatelskich K 217/24
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

Prezydent Miasta Gdańska na podstawie art. 11 ust.1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022 r., poz. 530) ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Gdańsku ul. Nowe Ogrody 8/12

Podinspektor w Wydziale Spraw Obywatelskich 

Od kandydatów/kandydatek przystępujących do naboru oczekujemy:

- wymagania niezbędne

  • wykształcenie średnie i min. 3-letni staż pracy lub wykształcenie wyższe;
  • znajomość przepisów:

-  ustawy o ewidencji ludności,

- ustawy Kodeks wyborczy,

- ustawy Kodeks postępowania administracyjnego,

- ustawy o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa

  • umiejętność obsługi komputera (pakiet MS Office);
  • obywatelstwo polskie;
  • nieposzlakowana opinia;
  • niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe;
  • posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych.

- wymagania dodatkowe

  • wykształcenie wyższe o profilu prawniczym, administracyjnym;
  • doświadczenie zawodowe w administracji samorządowej lub rządowej;
  • dobra organizacja pracy;
  • umiejętność bezkonfliktowego komunikowania się z ludźmi;
  • umiejętność pracy w zespole;
  • umiejętność łagodzenia konfliktów;
  • obowiązkowość, rzetelność;
  • dokładność;
  • odporność na stres;
  • kreatywność;
  • samodyscyplina.

 

Do zadań wykonywanych na stanowisku będzie należało: 

  • rejestracja w rejestrze PESEL danych osób fizycznych:

-  obywatela polskiego zameldowanego na pobyt stały i czasowy na terenie gminy Gdańsk,

-   cudzoziemca zameldowanego na pobyt stały i czasowy, któremu nadano numer PESEL,

- obywatela polskiego (ostatnio zameldowanego na terenie miasta Gdańska) zamieszkującego poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej.

  • prowadzenie rejestru mieszkańców oraz rejestru zamieszkania cudzoziemców;
  • sprawdzanie danych zawartych w rejestrze PESEL oraz rejestrze mieszkańców z urzędu lub na wniosek osoby zainteresowanej złożony w formie papierowej lub w formie dokumentu elektronicznego za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej zwanej ePUAP;
  • usuwanie niezgodności danych zawartych w rejestrze PESEL i rejestrze mieszkańców lub powiadomienie organu właściwego do ich usunięcia;
  • powiadamianie osoby, której dane były sprawdzane o sposobie załatwienia sprawy;
  • przyjmowanie wniosków o nadanie numeru PESEL na podstawie odrębnych przepisów;
  • występowanie o zmianę numeru PESEL w przypadku omyłki organu administracji publicznej mającej wpływ na numer PESEL lub wprowadzania w błąd organu co do tożsamości osoby;
  • powiadamianie osoby o nadaniu lub zmianie numeru PESEL;
  • przyjmowanie zgłoszeń zameldowania w miejscu pobytu stałego lub czasowego w formie papierowej lub w formie dokumentu elektronicznego za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej zwanej ePUAP;
  • wydawanie z rejestru PESEL, z urzędu zaświadczeń o zameldowaniu w miejscu pobytu stałego lub na wniosek osoby zainteresowanej o zameldowaniu w miejscu pobytu czasowego w zakresie zameldowania zgłoszonego w trakcie prowadzonego postępowania administracyjnego;
  • wydawanie na wniosek zaświadczeń o zameldowaniu w miejscu pobytu stałego lub czasowego w wybranym języku innego państwa Unii Europejskiej;
  • przyjmowanie zgłoszeń wymeldowania z miejsca pobytu stałego lub czasowego w formie papierowej lub w formie dokumentu elektronicznego za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej zwanej ePUAP;
  • przyjmowanie zgłoszeń wyjazdu poza granicę Rzeczypospolitej Polskiej z zamiarem stałego pobytu za granicą w formie papierowej lub w formie dokumentu elektronicznego za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej zwanej ePUAP;
  • przyjmowanie zgłoszeń wyjazdu poza granicę Rzeczypospolitej Polskiej bez zamiaru stałego pobytu za granicą w formie papierowej lub w formie dokumentu elektronicznego za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej zwanej ePUAP;
  • dokonywanie czynności meldunkowych na podstawie przyjętych zgłoszeń w rejestrze PESEL;
  • wydawanie z rejestru mieszkańców, na wniosek zainteresowanej osoby zaświadczeń zawierających odpis przetwarzanych danych dotyczących tej osoby;
  • udostępnianie jednostkowych danych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL w formie papierowej lub dokumentu elektronicznego za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej zwanej ePUAP ;
  • przetwarzanie danych w rejestrze Zastrzeżeń Numerów PESEL;
  • przetwarzanie danych w rejestrze danych kontaktowych osób fizycznych;
  • prowadzenie i aktualizacja rejestru wyborców;
  • przygotowanie projektu odpowiedzi na wniosek o udzielenie informacji w zakresie ewidencji ludności i obsługi wyborów;
  • rejestracja obywatela Ukrainy w Rejestrze PESEL z nadaniem numeru PESEL, Rejestrze Dowodów Osobistych i Rejestrze Danych Kontaktowych;
  • założenie Profilu Zaufanego na wniosek obywatela Ukrainy;
  • wygenerowanie i przekazanie klientowi wydruku powiadomienia o nadaniu numeru PESEL i Profilu Zaufanego;
  • sporządzanie zestawień liczbowych na podstawie danych zgromadzonych w rejestrze mieszkańców i rejestrze zamieszkania cudzoziemców;
  • archiwizowanie dokumentów;
  • sporządzanie sprawozdań statystycznych;
  • sporządzanie wykazów uczniów dla potrzeb szkół;
  • sporządzanie i aktualizacja spisu wyborców;
  • przygotowanie projektu odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej;
  • przygotowanie i przekazanie dokumentów do archiwum zakładowego.

 

Kandydatom/kandydatkom oferujemy:

  • umowę o pracę: pierwsza umowa o pracę zawierana jest na czas określony maksymalnie na 6 miesięcy lub na czas nieokreślony;
  • wymiar czasu pracy: pełny etat, 40 godz. tygodniowo,

/w przypadku osób niepełnosprawnych, zgodnie z odrębnymi przepisami/,

Sporadycznie występuje konieczność pracy w innych godzinach niż przewidziane w Regulaminie pracy

  • miejsce pracy: Urząd Miejski w Gdańsku;
  • specyfika pracy: praca biurowa,
  • wynagrodzenie zasadnicze 4900,00 zł brutto,

/zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych/,

  • dodatek stażowy

/zgodnie z Ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych/,

  • dodatkowe wynagrodzenie roczne tzw. „trzynastka”

/zgodnie z Ustawą z dnia 12 grudnia 1997 r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej/,

  • przewidywany termin zatrudnienia: listopad 2024 r.

 

Warunkiem wzięcia udziału w rekrutacji jest złożenie następujących dokumentów w języku polskim:

  • Curriculum Vitae (CV);
  • list motywacyjny;
  • kserokopia dyplomu ukończenia szkoły średniej, studiów;
  • kserokopie świadectw pracy lub zaświadczenie z obecnego zakładu pracy potwierdzające staż pracy;
  • inne dokumenty potwierdzające wymagane kwalifikacje i umiejętności;
  • wypełnione i podpisane oświadczenie zgodnie ze wzorem

* w przypadku zatrudnienia konieczne będzie dostarczenie „Zapytania o udzielenie informacji o osobie do Ministerstwa Sprawiedliwości – Krajowy Rejestr Karny”

 

WZÓR OŚWIADCZENIA (29.5 KB, doc) do pobrania.

 

Dokumenty potwierdzające staż pracy lub kompetencje nabyte w trakcie pracy lub nauki  za granicą muszą być przetłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego. Dokumenty potwierdzające staż pracy winny jednoznacznie wskazywać okres zatrudnienia oraz charakter stosunku prawnego, na podstawie którego świadczona była praca za granicą.

 

Dalsze etapy rekrutacji zostaną przeprowadzone w następujący sposób:

Kandydaci/kandydatki spełniający/ce wymagania niezbędne, zakwalifikowani do kolejnego etapu, otrzymają zaproszenie do udziału w spotkaniu rekrutacyjnym, które odbędzie się w siedzibie Urzędu lub z wykorzystaniem aplikacji MS Teams. Jednocześnie kandydaci zostaną poinformowani o  planowanym przebiegu spotkania, w tym o wykorzystywanych podczas naboru narzędziach rekrutacyjnych. 

 

W miesiącu poprzedzającym datę ogłoszenia konkursu, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Gdańsku przekroczył 6%.

 

Zgodnie z wymogami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) („RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych oraz o przysługujących Państwu prawach:

  1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Urząd Miejski w Gdańsku, z siedzibą 80-803 Gdańsk, ul. Nowe Ogrody 8/12.

Dane kontaktowe:

- ul. Nowe Ogrody 8/12, 80-803 Gdańsk,

- tel. +48 58 524-45-00,

- e-mail: umg@gdansk.gda.pl.

  1. We wszystkich sprawach związanych z ochroną i przetwarzaniem danych osobowych mogą Państwo kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych: iod@gdansk.gda.pl.
  2. Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji obecnego procesu rekrutacyjnego, a w przypadku wyrażenia przez Państwa wyraźnej i dobrowolnej zgody także dla potrzeb przyszłych rekrutacji na stanowiska pracy w Urzędzie.
  3. Dane będą przetwarzane na podstawie ustawy z dnia 26.06.1974 Kodeks Pracy oraz ustawy z dnia 21.11.2008 o pracownikach samorządowych. W przypadku podania danych osobowych wykraczających poza zakres wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze, dane będą przetwarzane na podstawie wyrażonej zgody.
  4. Okresy przechowywania Państwa danych osobowych: w przypadku wygrania naboru Państwa dokumenty aplikacyjne zostaną dołączone do akt osobowych i będą przechowywane przez okres przewidziany dla dokumentacji pracowniczej, dane osobowe przetwarzane na podstawie zgody będą przechowywane przez okres 6 miesięcy od daty zakończenia rekrutacji, na potrzeby której została wyrażona zgoda, dokumenty aplikacyjne spełniające wymogi formalne określone w ogłoszeniu o naborze będą przechowywane przez okres 5 lat, licząc od końca roku, w którym został przeprowadzony nabór, dokumenty aplikacyjne nie spełniające wymogów formalnych określonych w ogłoszeniu o naborze zostaną zniszczone w sposób mechaniczny przez Wydział Kadr i Organizacji po upływie miesiąca od daty wpływu dokumentów do Urzędu.
  5. Dane osobowe będą przekazywane i udostępniane wyłącznie podmiotom uprawnionym na podstawie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku wygrania naboru dane osobowe wybranego kandydata w zakresie imienia i nazwiska oraz adresu zamieszkania w myśl przepisów Kodeksu cywilnego zostaną umieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej Urzędu na okres co najmniej 3 miesięcy.
  6. Państwa dane osobowe są przekazywane podmiotom przetwarzającym w związku z realizacją umów zawartych przez Urząd Miejski w Gdańsku, w ramach których zostało im powierzone przetwarzanie danych osobowych, w tym np. dostawcom usług IT.
  7. Osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo dostępu do swoich danych osobowych, żądania ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania danych lub ich usunięcia. Wniesienie żądania usunięcia danych jest równoznaczne z rezygnacją z udziału w procesie rekrutacyjnym. Mają Państwo prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych wykraczających poza wymagania określone w ogłoszeniu o naborze w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Cofnięcie zgody powinno nastąpić w trybie analogicznym jak wyrażenie zgody na przetwarzanie danych.
  8. W przypadku stwierdzenia naruszenia przepisów RODO podczas przetwarzania danych osobowych, przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych pod adresem: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
  9. Podanie danych osobowych wynikających bezpośrednio z przepisów prawa jest obligatoryjne. Zaniechanie ich podania skutkuje niemożnością realizacji procesu rekrutacji. Podanie pozostałych danych (nie objętych wymaganiami określonymi w ogłoszeniu o naborze) jest dobrowolne, jednak zaniechanie ich podania utrudni realizację procesu rekrutacji.
  10. Państwa dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również profilowane.

 

Do kolejnego etapu rekrutacji zostaną zaproszeni kandydaci/kandydatki, którzy/re:

    • złożą wszystkie wyżej wymienione dokumenty
    • spełniają wszystkie wymagania niezbędne

 

Dokumenty należy składać w Urzędzie Miejskim w Gdańsku ul. Nowe Ogrody 8/12 – pokój nr 40 w zamkniętych kopertach lub przesyłać na adres:

Urząd Miejski w Gdańsku

ul. Nowe Ogrody 8/12

80-803 Gdańsk

z następującą adnotacją:

„nabór na stanowisko urzędnicze:

Podinspektor w Wydziale Spraw Obywatelskich K 217/24

w terminie od 26.09.2024 r. do 10.10.2024 r., decyduje data wpływu oferty do Urzędu.

Informacje o wyniku naboru prowadzonego na zasadzie jawności i konkurencyjności zostaną upowszechnione w BIP www.gdansk.pl i na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

 

Informujemy, że nadsyłanych ofert nie zwracamy.

 

 

Magdalena RaszewskaUrząd Miejski w GdańskuWydział Kadr i OrganizacjiReferat Rozwoju Pracowników
Magdalena Raszewska - najnowsze