Cappella Gedanensis od 22 czerwca do 16 września 2021 roku zapraszała do swojej sali koncertowej – Kościoła Zielonoświątkowego na Biskupiej Górce, przy ul. Mennonitow 2a – na piętnaście muzycznych spotkań w ramach cyklu “Letnie wieczory u Mennonitów”. Wykonawcami koncertów byli zarówno muzycy Cappelli Gedanensis, jak i zaproszeni przez nich znakomici goście. Ze względu na sytuacje pandemiczna liczba publiczności była ograniczona wg obowiązujących w danym dniu koncertowym obostrzeń.
W jesienne sobotnio-niedzielne wieczory wraz z Cappellą Gedanensis przypominaliśmy część tamtych letnich koncertów pod wspólnym tytułem "Wspomnienia letnich koncertów i Mennonitów".
W sobotę, 27 listopada, słuchaliśmy "Miłość w muzyce - muzyka w miłości". Letni koncert odbył się 5 sierpnia.
Koncert z cyklu "Letnie wieczory u Mennonitów". "Miłość w muzyce - muzyka w miłości"
Wykonawcy:
- Paulina Araśniewicz (sopran)
- Andżelika Wiśniewska (mezzosopran)
- Ekaterina Stepanidina (fortepian)
W programie utwory takich kompozytorów jak: Mozart, Gounod, Bellini, Menotti, Delibes.
Paulina ARAŚNIEWICZ
Absolwentka Wydziału Wokalno – Aktorskiego Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku w klasie śpiewu solowego dra Krzysztofa Bobrzeckiego. Studia ukończyła z wyróżnieniem. Dwukrotnie otrzymała stypendium rektora dla najlepszych studentów Akademii Muzycznej w Gdańsku.
W swoim dorobku artystycznym posiada partie solowe dzieł oratoryjno – kantatowych takich jak: Am Abend aber desselbigen Sabbats J. S. Bacha wykonywaną z Polską Filharmonią Kameralną Sopot, Gloria A. Vivaldiego wykonywaną z Cappellą Gedanensis, Magnificat U. Müllera wykonywany wraz z Cappellą Gedanensis pod dyrekcją Paula Esswooda, czy też partię solową w III oraz IV Litanii Ostrobramskiej S. Moniuszki wykonywaną z Orkiestrą Symfoniczną AM w Gdańsku pod batutą Piotra Staniszewskiego w ramach obchodów Roku Moniuszkowskiego. Wzięła udział w nagraniu płyty Krzysztofa Olczaka - Mea Solo and Chamber Music for Accordion wydanej przez DUX.
Zadebiutowała partią Belindy z opery Dydona i Eneasz H. Purcella w reżyserii Dariusza Paradowskiego wystawianej w Akademii Muzycznej w Gdańsku pod batutą Przemysława Stanisławskiego. Wykonywała partię Księżnej w operetce Ptasznik z Tyrolu K. Zellera w reżyserii Dariusza Paradowskiego pod kierownictwem Sylwii Janiak-Kobylińskiej. Wykonywała partię Ilii z opery Idomeneo W. A. Mozarta wystawianej w Jerozolimie oraz Tel Avivie w ramach projektu operowego IMVAJ 2019, którego reżyserem był Michael Sturm, a kierownikiem muzycznym Etay Berckovitch. Koncertowała z Polską Filharmonią Kameralną Sopot, Cappellą Gedanensis, Orkiestrą Symfoniczną AM w Gdańsku, Bałtycką Filharmonią Młodych, Orkiestrą Symfoniczną z Beer Shevy.
Jako młoda adeptka muzyki klasycznej nieustannie rozwija swoje umiejętności techniczne i interpretacyjne. Brała udział w Międzynarodowym Kursie Wokalnym im. M. Paderewskiego pod kierunkiem prof. Ewy Iżykowskiej-Lipińskiej. Ukończyła Kurs Interpretacji Niemieckiej Liryki Wokalnej prowadzony przez Maestro Adiego Bara.
Andżelika WIŚNIEWISKA
Studentka Wydziału Wokalno-Aktorskiego o specjalności opera na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie dr hab. Anny Radziejewskiej. Absolwentka rocznego stypendium w Opernschule przy Staatliche Hochschule für Musik und Darstellende Kunst Stuttgart w ramach programu Erasmus + w klasie prof. Ulrike Sonntag. Wcześniej związana z Akademią Muzyczną im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, gdzie z wyróżnieniem ukończyła studia licencjackie w klasie śpiewu u prof. dr hab. Ewy Marciniec. Swoje umiejętności wokalne doskonaliła również pod okiem takich pedagogów jak: Gundula Schneider, Camilla Nylund, Sofija Cingula i Henryk Böhm.
W operze zadebiutowała w kwietniu 2018 roku rolą Wiedźmy w operze Henry'ego Purcella Dydona i Eneasz. Rok później wykreowała postać Apolla z opery Apollo i Hiacynt W. A. Mozarta (Produkcje AM w Gdańsku).
Dzieła operowe stanowią przeważającą część jej repertuaru. W ramach stypendium na HMDK Stuttgart zaprezentowała zarówno solową partię wokalną jak i taneczną w projekcie pt. Cantiamo follie (reż. Bernd Schmitt, dyr. Bernhard Epstein, chor. Catarina Mora). Koncertowała w towarzystwie orkiestr symfonicznych na wielu wydarzeniach kulturalnych i festiwalach. Występowała m.in. na XIX Międzynarodowym Letnim Festiwalu Kultury i Sztuki w Helu oraz XXII Festiwalu Operowo-Operetkowym w Ciechocinku wraz z Polską Orkiestrą Kameralną. Niezwykle ważną część dotychczas wykonywanego repertuaru stanowią kompozycje oratoryjno-kantatowe, które prezentowała na licznych koncertach, współpracując jako solistka m.in. Z Państwowym Zespołem Pieśni i Tańca Mazowsze, Polską Filharmonią Kameralną Sopot, Orkiestrą Trybunału Koronnego w Lublinie, Cappellą Gedanensis i Orkiestrą Symfoniczną Akademia Muzyczna w Gdańsku. W 2019 roku wykonała również partię altową ze Stabat Mater G.P. Pergolesiego na Koncertach Wielkopostnych w Gdańsku i Hanowerze.
Ekaterina STEPANIDINA
Korepetytorka solistów Opery Bałtyckiej w Gdańsku, absolwent Akademii Muzycznej w Saratowie (Rosja). Aktualnie uczestniczy również w projektach Jerzego Snakowskiego "Opera? Sí!". Nagrodzona m.in. dyplomem laureata konkursu „Romantyzm: Geneza i Horyzonty” w nominacji „Sztuka akompaniatora”.
oprac. WG