W ramach prac przebudowano m.in. plac na którym składowane są kontenery, ulice wewnątrz terminalu, przedłużono także torowisko żurawi portowych i powiększono powierzchnię parkingową. Po modernizacji zdolność przeładunkowa terminalu ma wzrosnąć z obecnych ok. 40 tys. TEU (TEU - pojemność standardowego kontenera) do ok. 100 tys. TEU rocznie. Port Gdański jest ważnym międzynarodowym węzłem komunikacyjnym. Położony w centralnej części południowego wybrzeża Morza Bałtyckiego łączy kraje skandynawskie z Południowo-Wschodnią Europą na trasie Transeuropejskiego Korytarza Transportowego. Jego modernizacja i prace prowadzone wewnątrz powodują, że staje się jednym z największych w Europie i już niebawem ma szansę stać się numerem jeden, wyprzedzając port w Sankt Petersburgu. Całkowity koszt przebudowy to ponad 40 milionów złotych. Projekt jest dofinansowany ze środków unijnych.
Rozbudowa gdańskiego portu: 100 tys. kontenerów rocznie na Nabrzeżu Szczecińskim
Gdański Port rośnie w siłę i staje się jednym z największych w tej części Europy.W połowie stycznia otwarto rozbudowany intermodalny terminal kontenerowy w rejonie Nabrzeża Szczecińskiego.