Gdańskie Centrum Kontaktu ma już pięć lat

Z okazji jubileuszu dyżury w Gdańskim Centrum Kontaktu pełnili prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz oraz jej zastępcy. Przy telefonie dyżurowała też, przyjmując zgłoszenia od mieszkańców przewodnicząca Rady Miasta Gdańska Agnieszka Owczarczak.
1:05
2023-11-15
Produkcja:

Gdańskie Centrum Multimedialne

Kategoria: Puls miasta
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

Czym jest Gdańskie Centrum Kontaktu?

Gdańskie Centrum Kontaktu to komórka miejska, dzięki której ze wszystkimi miejskimi jednostkami i służbami można skontaktować się w jednym miejscu. Głównym jego zadaniem jest usprawnianie i upraszczanie komunikacji między mieszkańcami, turystami i przedsiębiorcami a samorządem.

 

Jaka przyszłość dla Żuław Gdańskich? Będzie masterplan, najpierw spotkania z mieszkańcami

Zgłoszenie dotyczą nie tylko spraw porządkowych czy remontów. W GCK można również uzyskać ważne informacje np. jakie należy spełnić kryteria, żeby otrzymać świadczenia, czy jakie dokumenty są potrzebne, by wyrobić lub zmienić dowód, prawo jazdy czy żeby zameldować się w Gdańsku. Pracownicy udzielają również informacji praktycznych, przydatnych podczas najbliższych wyborów, np. na temat formalności dotyczących osób niezameldowanych w Gdańsku, a chcących tutaj głosować, a także nowych obwodów wyborczych.


Nz. (od lewej) Przewodnicząca Rady Miasta Gdańska Agnieszka Owczarczak, Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska i Piotr Borawski, zastępca prezydentam Miasta

Władze Gdańska na dyżurze

Przez kilka dni, na przełomie października i listopada na osoby dzwoniące ze swoimi sprawami czekała niespodzianka. Przy telefonie dyżurowali bowiem prezydent Miasta Aleksandra Dulkiewicz, jej zastępcy Monika Chabior, Piotr Grzelak, Piotr Borawski i Piotr Kryszewski. Każdy spędził w pracy godzinę. W Gdańskim Centrum Kontaktu swój dyżur miała również przewodnicząca Rady Miasta Gdańska Agnieszka Owczarczak.

Gdańskie Centrum Kontaktu - pół miliona zgłoszeń

Przez pięć lat działalności GCK mieszkańcy miasta zgłosili ponad 450 tys. spraw. 19 pracowników, dyżurujących w trybie zmianowym przez całą dobę, wykonało ponad 13,5 tysiąca godzin rozmów telefonicznych. Zespół Gdańskiego Centrum Kontaktu dyżuruje również w święta i dni wolne od pracy.

Z pracownikami GCK można kontaktować się na kilka sposobów. Niemal 70% klientów wybiera telefon, 33% osób korzysta z formularzy online - aplikacji mobilnej, strony www, czy czatu. 75 % telefonów odbieranych jest w zaledwie 5 sek.

Gdańskie Centrum Kontaktu to współpraca blisko 300 pracowników różnych jednostek m.in. Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, Straży Miejskiej, Gdańskich Nieruchomości, wydziałów Urzędu Miejskiego w Gdańsku oraz służb w sytuacjach kryzysowych. Najczęściej poruszanym przez mieszkańców zagadnieniem są pytania o procedury, które stanowią 58%. Zgłoszenia interwencyjne to 42% wszystkich spraw. Najczęstsze zgłoszenia to interwencje dotyczące stanu dróg, nieprzepisowego parkowania, czy problemów związanych z zaśmiecaniem.

Nagrody dla GCK

W 2019 roku, w konkursie Skrzydła IT w administracji, w kategorii Narzędzia do komunikacji z obywatelami, GCK otrzymało pierwsze miejsce. W 2020 roku zostało finalistą konkursu Innowacyjny Samorząd, w kategorii duże miasta. Członkowie kapituły z uznaniem odnieśli się do projektu Gdańskie Centrum Kontaktu. W 2022 roku wśród laureatów 3 edycji konkursu Innowacyjny Samorząd, aplikacja GCK otrzymała wyróżnienie. W tym roku było podobnie. W konkursie Samorządowy Lider Zarządzania Gdańsk otrzymał specjalne wyróżnienie.

Powiązane:
Więcej z: Puls miasta