
Krzysztof Topolski
Perkusista i artysta dźwiękowy, autor projektów z dziedziny muzyki i sztuki dźwięku. Kompozytor, producent muzyczny. Zajmuje się field recordingiem, akustyczną ekologią, krajobrazem akustycznym. Uczestniczył w nagraniu kilkudziesięciu płyt. Uprawia muzykę improwizowaną, elektroakustyczną, jazzową, tworzy instalacje dźwiękowe i prowadzi warsztaty, występuje solo jako Arszyn. Jako artysta dźwiękowy i edukator współpracował z najważniejszymi instytucjami kultury w Polsce. Koncertował oraz realizował projekty i rezydencje artystyczne w wielu krajach Europy oraz w USA. Był stypendystą Museums Quartier w Wiedniu oraz Fundacji ArtsLink w Nowym Jorku. Przebywał i pracował w ośrodku muzyki elektroakustycznej EMS w Sztokholmie. Uczestniczył w rezydencji w Skalar Center for Sound Art and Experimental Music w Seyðisfjörður oraz ACT IN_OUT w Sláturhúsið Menningarmiðstöð, Egilsstaðir, Islandia. Brał udział w wielu festiwalach m.in.: Ars Independent oraz Rawa Blues w Katowicach, Sanatorium Dźwięku w Sokołowsku, The Artists i Warszawska Jesień w Warszawie, CoCArt w Toruniu, Unsound w Krakowie, Line_in : Line_out oraz Wien Modern w Wiedniu, Stimul oraz Echofluxx w Pradze, Sound Around w Kaliningradzie, Jazz and Experimental Music from Poland w Londynie i Istambule, Lublin Jazz Festiwal, Narracje, Dni Muzyki Nowej, NeoArte w Gdańsku i w Oslo, Fab-in w Łodzi, Wigrosfera w Suwałkach, Elektrėnai Blues and Jazz Festival, Litwa.
Więcej informacji o artyście znajdziesz na stronie oraz BandCamp, a także SoundCloud
W ramach Stypendium Kulturalnego FUNDUSZ TWÓRCZY realizował projekt wspólnie z Mają Miro, o którym pisze:
"Sygnały"
Projekt odwołuje się do wielowiekowej tradycji muzycznej „fife and drum”, to jest wykorzystania fletów i instrumentów perkusyjnych do generowania sygnałów akustycznych w kontekście militarnym. Precyzyjnie rozpisane sygnały, mikrokompozycje, regulowały przebieg dnia, pełniąc funkcję użytkową i informacyjna. Sterowanie masami ludzi wymagało użycia donośnych instrumentów. Mały flet i werbel doskonale spełniały swoją role w tamtych warunkach akustycznych. Tradycję praktycznego stosowania tej metody datuje się od okresu Średniowiecza aż do okresu Wojen Napoleońskich i Wojny Secesyjnej.
Inspirując się angielskim podręcznikiem nauki gry sygnałów z XVIII wieku, znajdującym się w zbiorach biblioteki PAN w Gdańsku, duet Maja Miro i Krzysztof Topolski stworzył autorski program muzyczny. Twórcza rekonstrukcja zawartych w podręczniku historycznych sygnałów akustycznych, stała się przyczynkiem do dalszych poszukiwań. Na drodze odtwarzania dawnych zapisów, eksperymentów formalnych, nagrań terenowych w różnych dzielnicach Gdańska i improwizacji został skomponowany, nagrany i opublikowany nowy materiał muzyczny.
Krzysztof Topolski opracował i udostępnił na swojej stronie internetowej artykuł w formie zbiór notatek, zdjęć i linków internetowych, dotyczący rozwoju werbla w Europie i USA. Ponadto wykonał partie werbla, instrumentów elektronicznych oraz zrealizował nagrania terenowe, miks części utworów oraz mastering całości płyty.