Joanna Woźna

27.03.2025
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
Na zdjęciu znajduje się kobieta z długimi włosami, w czarnej koszuli na tle okna z kratami.
fot. Anna Zglenicka


Joanna Woźna

Tancerka, choreografka oraz programistka. Zaczęła tańczyć w 2007 roku i od tamtej pory nie przestała. Była tancerka grupy repertuarowej Pracowni Tańca Pryzmat w Olsztynie. Współzałożycielka zespołu Hertz Haus, w którym od 2016 roku kolektywnie tworzy spektakle prezentowane w całej Polsce. Za stworzony wraz z Magdaleną Kowalą duet „102 i pół” zdobyła nagrodę główną oraz nagrodę publiczności na Festiwalu SoloDuo w Budapeszcie. Współzałożycielka i członkini zarządu Stowarzyszenia Córy Kultury, które aktywnie wspiera taniec w Trójmieście. Zajmuje się tańcem współczesnym, fizycznym i breakingiem, a w swoich choreografiach poszukuje intuicyjności ciała w wysiłku.

Więcej informacji o kolektywie znajdziesz na stronie Hertz Haus 

W ramach Stypendium Kulturalnego FUNDUSZ TWÓRCZY realizowała projekt, o którym pisze:
"W ramach stypendium stworzę duetu choreograficzny z tancerką Magdaleną Kowalą pt. ”Runners - duet biegaczek”. Tytuł odnosi się do biegaczy w rozumieniu dosłownym i metaforycznym, czyli biegaczy, którzy próbują pogodzić wiele ról, zawodów, pasji, czynności i powinności podczas jednego biegu. Dotyczy to też szybkości, z jaką funkcjonuje aktualny świat w wirze nieodpuszczania, kompromisowania każdej godziny, upychania jak najwięcej, by nie zostać w tyle, zarówno przed innymi, jak i przed samym sobą. Będzie to laboratorium ruchowe skupione wokół formy jaką jest duet; obecność dwóch biegaczy daje obszar do eksploracji ruchowej w kontekstach rywalizacji, uważności, ale też wzajemnego wsparcia i siostrzeństwa. W procesie chcę sięgnąć po eksperymentalną choreografię, gest, taniec fizyczny, czy breaking do wyrażenia dynamiki, szybkości, zatrzymania, ale też obrazu wyczerpania czy uwięzienia w czasie. Podczas procesu będę również poszukiwać oprawy dźwiękowej w celu uzyskania spójnej kompozycji muzyki z choreografią. Bieg sam w sobie wymaga dużej fizyczności, stąd przeniesienie go na choreografię pozwoli na dokładniejsze przyjrzenie się mu, zrozumienie tego wysiłku czy zauważanie jego piękna. "