
Arkadiusz Krupiński
Urodzony w 1980 roku, jest absolwentem szkół technicznych: Wyższej Szkoły Zarządzania i Technikum Budowy Okrętów “Conradinum”. Od 2007 roku pracuje jako projektant graficzny zdobywając bogate doświadczenie w różnorodnych aspektach projektowania, począwszy od tworzenia identyfikacji wizualnych aż po opracowywanie kompleksowych kampanii reklamowych.Od wielu lat angażuje się także na trójmiejskiej scenie muzycznej, a jego działania charakteryzują się połączeniem różnorodnych stylów i gatunków. Pasja do muzyki i sztuki doprowadziła go do współpracy przy wielu różnych projektach, w tym założenia zespołu Kciuk & The Fingers, z którym wydał trzy albumy i koncertował zarówno w Polsce, jak i za granicą. Jest także współtwórcą projektu SLNTSQENCS, w ramach którego wraz z Petarem Petkovem wydał album w bułgarskim wydawnictwie Amek.
Więcej informacji o artyście znajdziesz w mediach społecznościowych IG
W ramach Stypendium Kulturalnego FUNDUSZ TWÓRCZY - realizował projekt dotyczący dźwięków, o którym pisze:
"Inspiracją dla projektu była długoletnia fascynacja autora dźwiękiem wydawanym przez metal. To unikalne, rezonujące brzmienie towarzyszy mu od lat, zarówno podczas gry na gitarze, jak i w trakcie praktyk w stoczni podczas nauki w Technikum Budowy Okrętów. Codzienne obcowanie z różnorodnymi metalicznymi dźwiękami – od delikatnego brzęczenia narzędzi po potężne echo stoczniowych konstrukcji – pozwoliło mu dostrzec bogactwo i złożoność dźwiękowego krajobrazu przemysłowego. Te doświadczenia zainspirowały go do stworzenia projektu, który nie tylko dokumentuje, ale także artystycznie reinterpretuje te dźwięki. Metalowe komponenty, ich wibracje i specyficzna tekstura dźwięku zawsze przyciągały uwagę autora, skłaniając go do głębszego zrozumienia i eksploracji tego zjawiska.
Projekt jest podzielony na dwie części. Pierwsza koncentruje się na rejestracji oraz zbieraniu metalicznych dźwięków pochodzących z różnych części miasta, takich jak metalowe elewacje budynków, mosty, tory, gdańskie Carillony, czy infrastruktura kolejki SKM, ze szczególnym naciskiem na obszary stoczniowe związane z metalurgią i pracą stoczniową, co ma odzwierciedlać przemysłowe dziedzictwo miasta. W drugiej części, zarejestrowane dźwięki zostaną przetworzone i wykorzystane do stworzenia kompozycji muzycznych za pomocą samplerów, sekwencerów oraz wirtualnych syntezatorów modularnych. Kompozycje te mają na celu reprezentować różnorodność i charakterystykę miejskiego brzmienia metalu. "