
Aleksandra Panasik
Ukończyła studia w klasie oboju na Akademii Muzycznej im. St. Moniuszki w Gdańsku pod kierunkiem prof. J. Raatza, w 2021r. uzyskała tytuł doktora sztuki. Studiowała także w Hochschule für Musik und Darstellende Kunst Stuttgart i Hochschule für Künste Bremen, w klasie prof. Christiana Hommel’a, oboisty renomowanego zespołu Ensemble Modern.
Była również uczestniczką kursów organizowanych przez International Ensemble Modern Academy, dodatkowo brała udział w Letnich Kursach Muzyki Nowej w Darmstadt, gdzie otrzymała stypendium. Głównym obszarem zainteresowań Aleksandry jest klasyczna muzyka współczesna. Współpracowała z wieloma kompozytorami o międzynarodowej renomie, jak np. Katarzyna Arnhold, Sungji Hong, Ana Lara, Maria Lord-Kniveton, Iris Szeghy, Mark Andre, Piotr Grella-Możejko, Aleksandra Bilińska, Katarzyna Taborowska, Michał Janocha, Stefano Pierini, Jorge Torres Saenz, Jack Vees. W 2023 roku wydała solową płytę OBOElectronics z premierowymi kompozycjami na obój i elektronikę.
W ramach Stypendium Kulturalnego FUNDUSZ TWÓRCZY - realizowała projekt, o którym pisze:
"Projekt opierał się na skomponowaniu utworu na obój i elektronikę. Był realizowany na terenie Gdańska i inspirowany audiosferą tego ekosystemu miejskiego w różnych aspektach i na różnych poziomach jego złożoności. W partii oboju zostały wykorzystane różnorodne współczesne techniki wykonawcze takie jak np. slapy, whistle tones, wielodźwięki, podwójne flażolety mikrotony, glissandi, frullato i wiele innych. Warstwa elektroniczna zawiera nagrania terenowe zrealizowane na terenie Gdańska, różnorodne próbki akustyczne i syntezatorowe, a także inne efekty dźwiękowe charakterystyczne dla muzyki elektroakustycznej. Projekt ten nie tylko przekracza granice tradycyjnej muzyki klasycznej, ale także stawia pytania o naturę dźwięku, przestrzeni miejskiej i relacji między instrumentem a technologią. To artystyczne połączenie dźwięków zachęca do refleksji nad złożonością współczesnego świata poprzez unikalne brzmienia oboju i elektroniki."