Rozdział poświęcony szeroko pojętemu transportowi: od ruchu pieszego po lotniczy. Uwzględnia działania podjęte w 2018 r. w zakresie poprawy infrastruktury dla pieszych i rowerzystów.
- W 2018 r. Rada Miasta Gdańska przyjęła Plan Zrównoważonej Mobilności Miejskiej dla Gdańska, który ustala strategiczne kierunki rozwoju transportu do 2030 r., uwzględniając zmiany zachowań transportowych ostatnich lat.
- Od 1 lipca 2018 r. blisko 64 tys. uczniów do 24 roku życia zyskało prawo do bezpłatnej komunikacji miejskiej. Koszt tej ulgi w 2018 r. wyniósł ok. 4 mln 366 tys. zł.
- Zbudowano lub zmodernizowano ponad 29 km chodników w Gdańsku, 63,5 proc. dróg publicznych w mieście to ulice z uspokojonym ruchem (tempo 30). Rozwój ich sieci w latach 2012-18 zebrano w jeden wykres wraz z rozwojem sieci tras rowerowych.
- Monitoring ruchu drogowego prowadzony w 28 lokalizacjach wykazał 5,4 mln przejazdów rowerowych w 2018 r. - wzrost o 17,5 proc. w porównaniu z rokiem 2017.
- Proces przyrostu pasażerów komunikacji miejskiej na przestrzeni lat obrazuje - między rokiem 2012 a 2018 r. przybyło w Gdańsku 13 mln pasażerów. W raporcie scharakteryzowano także strukturę taboru (w formie tekstu i tabeli), podano długość linii autobusowych (były dłuższe o 44 km w porównaniu z rokiem 2017) i tramwajowych.
- 10 listopada 2018 r. oddano do użytku most 100-lecia Niepodległości na Wyspę Sobieszewską służący przeprawie przez Martwą Wisłę.
- Tabela przedstawia dane dotyczące liczby pojazdów zarejestrowanych w latach 2012-2017. W ciągu 2017 r. gdańszczanie zarejestrowali o 17,5 proc. więcej pojazdów (przede wszystkim samochodów osobowych) niż 12 miesięcy wcześniej.
- W zestawieniu ujęto najważniejsze inwestycje i projekty 2018 r. w obszarze mobilności i transportu.