Szanowni Państwo,
strona, na której się Państwo znajdują, prezentuje wskaźniki Edukacyjnej Wartości Dodanej (EWD).
Metoda EWD to zestaw technik statystycznych pozwalających zmierzyć wkład szkoły w wyniki nauczania. Wskaźniki EWD należy traktować jako ważną informację zwrotną dla szkoły, wspierającą podejmowanie decyzji o kierunkach jej rozwoju.
Aby zastosować EWD, potrzebne są wyniki przynajmniej dwóch pomiarów osiągnięć szkolnych: na początku nauki w danej szkole i na jej zakończenie.
W przypadku polskiego systemu egzaminów zewnętrznych są to, odpowiednio, wyniki egzaminu ósmoklasisty (przeprowadzanego od roku 2019) oraz wyniki egzaminu maturalnego (w Formule 2023).
W związku z tym w polskim systemie edukacji mamy obecnie możliwość opracowania wskaźników EWD dla liceów ogólnokształcących oraz techników. Wartości wskaźników dla tych szkół znajdą Państwo w zakładce Wskaźniki matura | Edukacyjna Wartość Dodana (od 2024 r. – dla liceów ogólnokształcących, natomiast od 2025 r. – również dla techników).
Techniczne szczegóły związane z szacowaniem wskaźników EWD od 2024 roku znajdują się w zakładce Aneks metodologiczny | Edukacyjna Wartość Dodana.
Definicje pojęć wykorzystanych przy opisie metody EWD znajdują się w zakładce SŁOWNICZEK | Edukacyjna Wartość Dodana.
W zakładce ZESPÓŁ EWD | Edukacyjna Wartość Dodana znajduje się lista osób, które uczestniczyły w pracach nad aktualizacją metody EWD od 2020 roku.
Wskaźniki EWD dla gimnazjów wraz z materiałami z wcześniejszej wersji tego serwisu znajdują się w zakładce Archiwum .