• Start
  • Wiadomości
  • Wspieranie strategii zrównoważonego transportu w Europie poprzez kształtowanie i wzrost świadomości społecznej w tej dziedzinie

Wspieranie strategii zrównoważonego transportu w Europie poprzez kształtowanie i wzrost świadomości społecznej w tej dziedzinie

14.06.2006
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

 

Informacje o projektach zakończonych w Gdańsku dofinansowanych z funduszy zagranicznych

Tytuł projektu "Wspieranie strategii zrównoważonego transportu w Europie poprzez kształtowanie i wzrost świadomości społecznej w tej dziedzinie" - Travel Awareness Publicity and Education Supporting a Sustainable Transport Strategy in Europe" - TAPESTRY
Partnerzy uczestniczący w projekcie W projekcie uczestniczyło 24 partnerów oraz kilka miast będących tzn. "follower city"

 

Koordynator Projektu: Norman James, Fiona Spence, Transport and Travel Research, Wielka Brytania.

 

Gdańsk nie był partnerem w ww. projekcie, a jedynie tzn. "follower city" - czyli miastem uczącym się na doświadczeniach i efektach badań innych miast będących partnerami w projekcie.
Czas trwania projektu i termin jego realizacji Czas trwania całego projektu wynosił 3 lata i dzielił się na 3 roczne etapy (od listopada 2000r. do października 2003r.).
Krótka charakterystyka projektu Głównym celem projektu było wypracowanie skutecznych metod zachęcania mieszkańców do korzystania ze środków komunikacji publicznej oraz tzn. rozwiązań alternatywnych (ścieżki rowerowe, trakty piesze itp.).

 

Poprzez monitorowanie i ocenę wpływu wiedzy, wykształcenia oraz stopnia świadomości społecznej różnych grup na korzystanie ze środków komunikacji publicznej projekt zmierzał do wypracowania metod efektywnych programów i kampanii mogących przyczynić się do wspierania polityki zrównoważonego transportu i jego propagowania w Europie oraz zachęcania do korzystania z komunikacji publicznej. Cel ten został zrealizowany poprzez różnorodne typy kampanii skierowane do różnych adresatów i mające zróżnicowany zakres - od szerokiego zakresu społecznego po te skierowane do szkół czy też specyficznych grup mieszkańców, a także poprzez indywidualne działania marketingowe skierowane do indywidualnych gospodarstw domowych. Konsorcjum prowadzące projekt oczekiwało od miasta zainteresowanego udziałem w roli "follower city" uczenia się w oparciu o doświadczenia innych uczestników oraz sporządzenia raportu o zebranych w trakcie trwania projektu doświadczeniach.

 

Więcej informacji o projekcie: www.eu-tapestry.org

 

Finansowanie projektu Był to projekt badawczo - wdrożeniowy finansowany przez Komisję Europejską w ramach 5 Programu Ramowego. Gdańsk jako "follower city" otrzymał na podstawie podpisanego z Westminster University subkontraktu 10 000 Euro na realizację przewidzianych w ramach ww. subkontraktu zadań.