• Start
  • Wiadomości
  • Szlak turystyczny przez Trójmiejski Park Krajobrazowy wraz z łącznikami

Szlak turystyczny przez Trójmiejski Park Krajobrazowy wraz z łącznikami

11.01.2018
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

 

W dniu 5 stycznia 2018 roku w Gdańsku pomiędzy Województwem Pomorskim (reprezentowanym przez Pana Mieczysława Struka - Marszałka Województwa Pomorskiego, a Gminą Miasta Gdańska (reprezentowaną przez Panią Aleksandrę Dulkiewicz – Zastępcę Prezydenta Miasta Gdańska) została podpisana umowa o dofinansowanie Projektu pn.: Szlak turystyczny przez Trójmiejski Park Krajobrazowy wraz z łącznikami.

Informacje ogólne o Projekcie:

Tytuł projektu:

Szlak turystyczny przez Trójmiejski Park Krajobrazowy wraz z łącznikami

Beneficjent: Gmina Miasta Gdańska
Partnerzy:

Gmina Miasta Gdyni
Gmina Miasta Sopotu

Jednostka Realizująca Projekt (zakres Beneficjenta): Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska
Umowa o dofinansowanie:

Nr RPPM.11.04.00-22-0007/17-00 z dnia 5.01.2018 r.

Aneks nr 1 z dnia 26 października 2023 r.

Całkowita wartość Projektu: 12 093 871,13 zł
Koszt kwalifikowalny: 11 006 574,18 zł
Koszt niekwalifikowalny: 1 087 296,95 zł
Maksymalna kwota dofinansowania z funduszy UE: 4 999 999,99 zł
Poziom dofinansowania: 45,43% wydatków kwalifikowalnych
Okres kwalifikowania wydatków: od 1.01.2014 r. do 31.12.2023 r.
Źródło dofinansowania: Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
Program: Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020
Oś Priorytetowa: 11. Środowisko
Działanie: 11.4 Ochrona różnorodności biologicznej
Instytucja Zarządzająca: Zarząd Województwa Pomorskiego
Okres realizacji rzeczowej projektu: 02.04.2018 - 31.12.2023

W ramach inwestycji zaplanowano:
· remont istniejących nawierzchni bitumicznych, szutrowych, z płyt betonowych oraz płyt chodnikowych,
· utwardzenie nawierzchni gruntowych na wybranych odcinkach szlaku przez zastosowanie nawierzchni szutrowej, bitumicznej i kostki kamiennej/betonowej,
· modernizację ścieżek w istniejącym przebiegu,
· budowę lub odtworzenie rowów odwadniających (tam gdzie zachodzi potrzeba),
· poprawę dostępności istniejących dróg i szlaków dla ruchu rowerowego i pieszego,
· skomunikowanie z drogami podrzędnymi,
· wprowadzenie elementów uspokojenia ruchu,
· wykonanie oznakowania pionowego oraz poziomego, w tym również oznakowania turystycznego (oznakowania szlakowego) i tablic informacyjnych,
· wykonanie barier ochronnych w miejscach niebezpiecznych,
· wykonanie przejść dla pieszych i przejazdów dla rowerzystów, w tym również sygnalizacji świetlnej,
· wykonanie elementów małej architektury na wybranych fragmentach szlaku (kosze, śmietniki, stojaki dla rowerów),
· wykonanie prac towarzyszących takich jak zabezpieczenie i umocnienie skarpy, wykonanie fragmentu chodnika dla pieszych, wykonanie wjazdu do lasu, wykonanie zieleni itp.

W ramach Projektu przyjęto do realizacji w ramach sieci szlaków następujące odcinki i zakresy prac:
1. Na terenie Gminy Miasta Gdańska:

  • Odc. 0. Oznakowanie szlaku w przebiegu ciągu pieszego, wokół zbiornika Jasień;
  • Odc. 1. Oznakowanie szlaku na Drodze Rynarzewskiej oraz ustawienie ławek z kłody;
  • Odc. 2. Oznakowanie szlaku na Drodze Rynarzewskiej;
  • Odc. 3. Oznakowanie szlaku na ul. Spacerowej;
  • Odc. 4. Wprowadzenie elementów uspokojenia ruchu, oznakowanie pionowe, oznakowanie poziome i oznakowanie szlaku na ul. Kościerskiej (od ul. Spacerowej do ul. Bytowskiej);
  • Odc. 5. Wprowadzenie elementu uspokojenia ruchu, oznakowanie pionowe, oznakowanie poziome i oznakowanie szlaku na ul. Bytowskiej (od ul. Kościerskiej do Dworu Oliwskiego);
  • Odc. 6. Remont nawierzchni z wprowadzeniem elementów uspokojenia ruchu, odtworzenie poboczy, remont skarpy przy trasie szlaku, oznakowanie poziome i oznakowanie szlaku na ul. Bytowskiej (od Dworu Oliwskiego do skrzyżowania przy leśniczówce );
  • Odc. 7. Oznakowanie szlaku na Drodze Kleszej (od skrzyżowania przy leśniczówce do skrzyżowania z drogą gruntową w stronę Złotej Karczmy ) oraz ustawienie ławek z kłody;
  • Odc. 8. Oznakowanie szlaku na Szwedzkiej Grobli (od Drogi Kleszej do Złotej Karczmy ) oraz ustawienie ławek z kłody;
  • Odc. 9. Obniżenie krawężnika i reprofilacja fragmentu chodnika w miejscu wejścia do lasu oraz oznakowanie szlaku na ul. Harfowej;
  • Odc. 10. Oznakowanie szlaku na przejściu przez ul. Słowackiego na skrzyżowaniu z ul. Harfową;
  • Odc. 11. Oznakowanie szlaku na fragmencie wzdłuż ul. Słowackiego (od przejścia dla pieszych do wjazdu do lasu);
  • Odc. 12. Remont nawierzchni, odwodnienie liniowe poprzeczne (wodospusty), plantowanie poboczy, ustawienie ławki z kłody i oznakowanie szlaku od Złotej Karczmy do Matemblewa;
  • Odc. 13. Remont nawierzchni na łączniku do Złotej Karczmy;
  • Odc. 14. Remont nawierzchni na części odcinka, odwodnienie liniowe poprzeczne (wodospust), plantowanie poboczy i oznakowanie szlaku od sanktuarium na ulicy Matemblewskiej do granicy rezerwatu „Dolina Strzyży”;
  • Odc. 15. Oznakowanie szlaku oraz ustawienie ławki z kłody na drodze przy rezerwacie „Dolina Strzyży”;
  • Odc. 16. Lokalne uzupełnienie ubytków w nawierzchni, montaż nowych balustrad ochronnych o konstrukcji drewnianej na istniejącej kładce i oznakowanie szlaku w Dolinie Potoku Jasień;
  • Odc. 24. Oznakowanie poziome i oznakowanie szlaku na fragmencie ul. Źródlanej;
  • Odc. 25. Oznakowanie szlaku na ul. Matemblewskiej;
  • Odc. 26. Remont nawierzchni i oznakowanie szlaku na drodze od granicy lasu w Matemblewie do ul. Słowackiego;
  • Odc. 27. Oznakowanie szlaku na fragmencie wzdłuż ul. Słowackiego do ul. Potokowej i dalej w kierunku zbiornika Słowackiego;
  • Odc. 30. Remont nawierzchni, plantowanie poboczy, montaż barier U12a, oznakowanie pionowe i oznakowanie szlaku wzdłuż linii PKM, na fragmencie odc. Kiełpinek – Jasień;
  • Odc. 31. Oznakowanie szlaku na odc. ul. Szczęśliwa – zbiornik Kiełpinek;
  • Odc. 33. Remont nawierzchni na części odcinka, ustawienie ławki z kłody oraz oznakowanie szlaku na fragmencie ul. Sąsiedzkiej;
  • Odc. 34. Oznakowanie szlaku na odc. ul. Jesienna – ul. Sąsiedzka;
  • Odc. 35. Oznakowanie szlaku na ul. Budowlanych (od ul. Jesiennej do ul. Słowackiego);
  • Odc. 37. Oznakowanie szlaku na ul. Słowackiego (od ul. Budowlanych do ul. Złota Karczma);
  • Odc. 38. Oznakowanie szlaku na ul. Kościerskiej (od ul. Bytowskiej do granicy lasu.);
  • Odc. 39. Remont nawierzchni, odwodnienie liniowe poprzeczne (wodospusty i przelew), plantowanie poboczy, ustawienie ławek z kłody i oznakowanie szlaku na ul. Kościerskiej (od granicy lasu do Owczarni);
  • Odc. 40. Oznakowanie szlaku oraz ustawienie ławek z kłody w Owczarni;
  • Odc. 41. Oznakowanie szlaku w Owczarni;
  • Odc. 54. Zmiana organizacji ruchu w tym wprowadzenie kontrapasa na części ul. Opackiej, oznakowanie pionowe, oznakowanie poziome, montaż urządzeń bezpieczeństwa ruchu i oznakowanie szlaku na ul. Opackiej (od Al. Grunwaldzkiej do ul. Czyżewskiego), oraz oznakowanie pionowe i oznakowanie szlaku na ul Pomorskiej (od Al. Grunwaldzkiej do ul. Subisława);
  • Odc. 55. Remont nawierzchni na części odcinka, oznakowanie pionowe i oznakowanie szlaku w Dolinie Potoku Oliwskiego (od ul. Subisława do ul. Chłopskiej);
  • Odc. 57. Oznakowanie szlaku na łączniku do Parku Regana (od ul. Chłopskiej);
  • Odc. 60. Zmiana organizacji ruchu na ul. Cystersów w tym wprowadzenie na części ulicy kontrapasa, oznakowanie pionowe, oznakowanie poziome oraz oznakowanie szlaku na łączniku ul. Opacka – ul. Spacerowa;
  • Odc. 61. Remont nawierzchni, remont brodu (uzupełnienie lokalnych ubytków) i oznakowanie szlaku na łączniku ul. Spacerowej z Drogą Rynarzewską;
  • Odc. 62. Przebudowa przejścia dla pieszych na ul. Spacerowej wraz z wykonaniem przejazdu dla rowerów, montaż balustrad U11a, oznakowanie pionowe, oznakowanie poziome i oznakowanie szlaku;
  • Odc. 63. Remont nawierzchni, montaż balustrady U11a i oznakowanie szlaku na łączniku ul. Spacerowa – Czarny Szlak PTTK;
  • Odc. 101. Oznakowanie szlaku na fragmencie ul. Źródlanej;
  • Odc. 102. Oznakowanie szlaku na fragmencie ul. Źródlanej i fragmencie ul. Kartuskiej;
  • Odc. 103. Oznakowanie szlaku na ul. Gronostajowej, fragmencie ul. Myśliwskiej i ul Andersa;
  • Odc. 104. Prace porządkowe (usunięcie hałd ziemi) i oznakowanie szlaku;
  • Odc. 105. Oznakowanie szlaku wzdłuż linii PKM, na fragmencie odc. Kiełpinek – Jasień;
  • Odc. 106. Oznakowanie szlaku pomiędzy odc. 0 a odc. 103.

Łączna długość wskazanych odcinków na terenie M. Gdańska wynosi 36,46 km.

  1. Na terenie Gminy Miasta Sopotu:
  • Odc. 4. Remont nawierzchni i oznakowanie odcinka Droga Nadleśniczych - odcinek Sopocki;
  • Odc. 5. Remont nawierzchni i oznakowanie odcinka Ścieżka leśna od ul. Kolberga do Drogi Wielkokackiej;
  • Odc. 6. Remont nawierzchni i oznakowanie odcinka ul. Reja wraz z Pętlą Reja;
  • Odc. 7a. Remont nawierzchni i oznakowanie odcinka Łącznik ul Spacerowej i Drogi; Nadleśniczych;
  • Odc. 8. Remont nawierzchni i oznakowanie odcinka Droga Nadleśniczych - odcinek Sopocki.

Łączna długość wskazanych odcinków na terenie M. Sopotu wynosi 7,77 km.

  1. Na terenie Gminy Miasta Gdyni:
  • odcinek 1. od łącznika Wiklinowa do ul. Marszewskiej: oznakowanie szlaku;
  • odcinek 2. przechodzi przez ul. Marszewską, dalej wzdłuż ul. Marszewskiej: częściowy remont nawierzchni oraz wykonanie przejścia dla pieszych i przejazdu rowerowego z azylem, poszerzenie jezdni, wykonanie ciągu pieszo-rowerowego oraz oznakowanie szlaku;
  • odcinek 3. od ul. Marszewskiej w kierunku Wiczlina, w pobliżu zabudowań skręca w kierunku północnym - w kierunku Demptowa: oznakowanie szlaku;
  • odcinek 4. biegnie do ul. Komandora Sakowicza: oznakowanie szlaku;
  • odcinek 5. odcinek miejski, biegnie od ul. Komandora Sakowicza, potem ul. Demptowską do wjazdu do lasu przy ul. Rybińskiego: oznakowanie szlaku;
  • odcinek 6. od wjazdu do lasu do wiaty znajdującej się niedaleko kładki nad Estakadą Kwiatkowskiego: remont nawierzchni oraz oznakowanie szlaku;
  • odcinek 7. od wiaty w kierunku południowym: remont nawierzchni oraz oznakowanie szlaku;
  • odcinek 8. od skrzyżowania szlaków skręca w kierunku Chwarzna, kończy się na ciepłociągu: oznakowanie szlaku;
  • odcinek 9. od ciepłociągu do szlabanu przy wyjeździe z lasu przy ul. Okrężnej: oznakowanie szlaku;
  • odcinek od szlabanu do ul. Chwarznieńskiej: remont nawierzchni oraz oznakowanie szlaku;
  • odcinek biegnie wzdłuż ul. Chwarznieńskiej przez przejście na drugą stronę ul. Chwarznieńskiej do zjazdu do lasu: remont nawierzchni, wykonanie chodnika z przejściem dla pieszych oraz przejazdu dla rowerów, wykonanie wpustu i przykanalika odwadniającego przejazd potrzebnego do prawidłowego funkcjonowania przejazdu rowerowego, dostawienie sygnalizatorów dedykowanych rowerzystom, wykonanie słupków wygrodzeniowych i podpórek dla rowerów oraz oznakowania szlaku;
  • odcinek 12. od wjazdu do lasu przy ul. Chwarznieńskiej w kierunku południowym: oznakowanie szlaku;
  • odcinek 13. kontynuacja w terenach leśnych: oznakowanie szlaku;
  • odcinek 14. biegnie do skrzyżowania szlaków, następnie równolegle do rzeki Kaczej: oznakowanie szlaku;
    odcinek 15.biegnie równolegle do rzeki Kaczej przy kościerskiej linii kolejowej nr 201 skręca w prawo do przepustu nad rzeką Kaczą: oznakowanie szlaku;
  • odcinek 16. biegnie po zachodniej stronie kościerskiej linii kolejowej nr 201: oznakowanie szlaku;
  • odcinek 17. biegnie po zachodniej stronie kościerskiej linii kolejowej nr 201 do wyjazdu z lasu przy ul. Nałkowskiej: remont nawierzchni oraz oznakowanie szlaku;
  • odcinek 18. odcinek miejski, biegnie wzdłuż ul. Nałkowskiej: remont nawierzchni oraz oznakowanie szlaku;
  • odcinek 19. odcinek miejski, biegnie wzdłuż ul. Wielkopolskiej i Sopockiej do nieruchomości nr 9: oznakowanie szlaku;
  • odcinek 20. od nieruchomości nr 9 do granicy lasu, potem w prawo, przechodzi przez ul. Sopocką i dalej terenami leśnymi: remont nawierzchni oraz oznakowanie szlaku;
  • odcinek 21. biegnie równolegle do Obwodnicy Trójmiasta kończąc przy wjeździe do osady Gołębiewio: oznakowanie szlaku;
  • odcinek 22. od wjazdu do osady Gołębiewio do granicy z Sopotem: oznakowanie szlaku.

Łączna długość wskazanych odcinków na terenie M. Gdyni wynosi 22,70 km.

Po zakończeniu realizacji Projektu (uwzględniając nowe i odnowione odcinki) dostępnych dla mieszkańców i turystów będzie łącznie 66,93 km kompleksowej sieci szlaków w tym na terenie Gdańska 36,46 km, Sopotu 7,77 km, Gdyni 22,7 km.

Podział kosztów między partnerami przedstawia się następująco:

  Gmina Miasta Gdańska Partner - Gmina Miasta Gdyni Partner - Gmina Miasta Sopotu
Wartość całkowita projektu: 6 807 004,78 zł
3 470 690,00 zł 1 816 176,35 zł
Koszt kwalifikowalny: 6 801 834,35 zł 2 577 751,72 zł 1 626 988,11 zł
Koszt niekwalifikowalny: 5 170,43 zł 892 938,28 zł 189 188,24 zł
Maksymalna kwota dofinansowania z funduszy UE: 2 905 499,99 zł 1 545 500,00 zł 549 000,00 zł

 

_________________________________________________________________________________
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego 2014-2020