W celu zintensyfikowania i lepszej koordynacji działań na rzecz Seniorów w Gdańsku Prezydent Miasta Gdańska powołał Zarządzeniem Nr 1323/11 z 30 września 2011 r. Pełnomocnika ds. Seniorów
Do zadań Pełnomocnika należy:
- rozpoznawanie potrzeb osób starszych i określanie ich priorytetów, inicjowanie działań służących zaspokajaniu tych potrzeb,
- inicjowanie i udział w opracowywaniu projektów (strategii, programów) adresowanych do osób starszych oraz monitorowanie ich realizacji,
- tworzenie i aktualizacja bazy danych oraz upowszechnianie informacji o inicjatywach, projektach i przedsięwzięciach adresowanych do osób starszych,
- doradztwo i upowszechnianie informacji o sposobach oraz trybie załatwiania spraw osób starszych,
- podejmowanie interwencji w istotnych sprawach osób starszych będących we właściwości innych wydziałów Urzędu Miejskiego w Gdańsku lub jednostek organizacyjnych Miasta Gdańska,
- pełnienie roli konsultacyjnej w przedsięwzięciach, których realizacja wpływa na poziom i jakość życia osób starszych,
- udział w pracach Gdańskiej Rady Seniorów oraz innych Radach, których praca związana jest z poprawą jakości życia osób starszych,
- współpraca z instytucjami i organizacjami pozarządowymi działającymi na rzecz osób starszych, w tym:
- zgłaszanie problemów i koordynacja ich rozwiązywania,
- organizowanie spotkań poświęconych sprawom osób starszych, sporządzanie wniosków z tych spotkań i przedkładanie ich odpowiednim adresatom do realizacji,
- udział w przedsięwzięciach, uroczystościach i wydarzeniach związanych z tematyką osób starszych.