
Tomasz Miąsik z firmy Intercor - kierownik budowy - wprowadza nas do sterowni kładki. Z zewnątrz od strony Filharmonii ten nieduży obiekt nie przykuwa specjalnej uwagi. Nowoczesny kształt, wejście z boku, okna z widokiem na kładkę. Okazuje się jednak, że wewnątrz jest sporo miejsca. Powstaje tu nawet strefa odpoczynku z aneksem kuchennym. Na codzień dyżurować mają w sterowni dwie osoby.
Zobacz jak wygląda wnętrze sterowni:
Budowa kładki pieszej przez Motławę w założeniu ma stworzyć nową trasę spacerową dla turystów pieszych, zwiększyć atrakcyjność rejonu ul. Szafarnia. Obiekt ten ma również zaktywizować rejon dawnych zakładów mięsnych, które dzięki temu mogą stać się jednymi z najbardziej atrakcyjnych terenów inwestycyjnych. Jak zaznacza inwestor Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska - kładka zwodzona może stać się nową (architektoniczno-inżynierską) ikoną miasta. Jeszcze przez otwarciem, które zaplanowano na 17 czerwca, obiekt wzbudza duże zaintersowanie.
A tak wygląda kładka piesza przez Motławę w liczbach:
Parametry techniczne obiektu: - długość całkowita: 70,5m - szerokość całkowita: od 6,76 do 10,56 m - spadek poprzeczny – daszkowy na zewnątrz 1% - spadek podłużny max. 6% - rozpiętość teoretyczna przęsła głównego (zwodzonego): 40,5m - światło przęsła głównego (zwodzonego): 39,05m - kąt otwarcia przęsła zwodzonego: 65 stopni - wysokość kładki po otwarciu przęsła zwodzonego: 39,77 m n.p.m
Parametry żeglugowe: - światło poziome toru wodnego ograniczone kierownicami: 29 m - światło pionowe nad torem wodnym dla światła szerokości: 25m (kładka zamknięta) 2,5 m - światło pionowe nad torem wodnym dla światła szerokości: 29 m (kładka otwarta) 25 m - światło poziome toru wodnego bez ograniczenia światła pionowego: 21,9 m - czas otwierania przęsła zwodzonego: 2 minuty - czas zamykania przęsła zwodzonego: 2 minuty - czas awaryjnego zamykania przęsła zwodzonego: 20 minut. |
Zobacz najnowsze zdjęcia z budowy kładki: