W środę, 18 listopada, na zgromadzeniu Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej, przyjęta została uchwała dotycząca wprowadzenia od 1 lutego 2016 r. na terenie gmin należących do Związku biletu tandemowego.
Bilet tandemowy będzie mógł być wykorzystany w dwóch wariantach: na terenie Gdańska i Sopotu, bądź na terenie Sopotu i Gdyni, we wszystkich środkach komunikacji w tych miastach, a więc autobusach, tramwajach, trolejbusach, pociągach SKM i PKM. Jego koszt to 140 zł miesięcznie.
- Jest to kolejny krok przybliżający nas do integracji taryfowo-biletowej. Pomorska Kolej Metropolitalna została uwzględniona w bilecie metropolitalnym, co oznacza ogromne ułatwienie dla pasażerów. Na bilecie tandemowym za 140 zł miesięcznie będzie można podróżować po Gdańsku zarówno tramwajem, autobusem i pociągiem PKM lub SKM na trasie Gdańsk - Sopot, bądź, w wersji gdyńskiej, trolejbusem, PKM i SKM z na trasie Gdynia - Sopot. Wierzymy, że zachęci to mieszkańców Trójmiasta do częstszego korzystania z komunikacji miejskiej - mówi Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska ds. polityki komunalnej.
Na środowym zgromadzeniu przyjęto również uchwałę, w myśl której od 1 stycznia 2016 roku bilet 30+ zamieni się w bilet łączony, obejmujący przewoźników komunalnych ZTM Gdańsk, ZKM Gdynia i MZK Wejherowo, całą sieć SKM wraz z PKM oraz Przewozy Regionalne na trasie od Luzina po Pruszcz Gdański.
Jego koszt to 210 zł, będzie składał się z dwóch biletów: kolejowego za 116 zł i komunalnego za 94 zł.
Zmianie ulegną także ceny biletów metropolitalnych.
Bilet kolejowo-komunalny wszystkich organizatorów będzie kosztował 240 zł, kolejowo-komunalny 200 zł. O złotówkę więcej zapłacą pasażerowie, chcący poruszać się na podstawie biletów 24-godzinnych, w przypadku biletów 72-godzinnych podwyżka wyniesie 2 zł.