Infografika jest podsumowaniem badań Gdańskiej Organizacji Turystycznej i Pomorskiego Instytutu Naukowego im. Profesora Brunona Synaka. Dane zebrano w oparciu o ankiety, przeprowadzone wśród turystów odwiedzających Gdańsk.
- Na tej podstawie mogliśmy zobrazować, kim są ci ludzie, jak do nas przyjeżdżają, jak spędzają czas, jakie miejsca odwiedzają i co najważniejsze: jak podoba im się w Gdańsku - mówi Barbara Chmielewska z GOT.
Badania służą dostosowaniu ofert i strategii marketingowych w branży turystycznej, a więc obiektów noclegowych, restauracji, ale też instytucji kultury. Na podstawie wiedzy, jakie trasy pokonują turyści, można na przykład określić, które instytucje być może powinny ze sobą współpracować. To także informacja dla urzędu miasta, pozwalająca stwierdzić, które obiekty turystyczne są doceniane w Polsce i za granicą. I wskazówka, czy miasto odpowiednio się rozwija.
Wyniki za rok 2016 mogą cieszyć. Prawie 2 mln gości (w ubiegłym roku 1 mln 988 396 tys.) odwiedziło w ciągu roku Gdańsk, w tym ponad 769 tys. w okresie letnim, a samo miasto zyskało bardzo wysokie oceny.
Turyści i odwiedzający najczęściej spędzali czas w Gdańsku:
- na spacerze 56,20 proc.
- odpoczywając na plaży 53,83
- zwiedzając 53,03
Najpopularniejsze miejsca wśród turystów i odwiedzających:
- plaża 66,49 proc.
- Bazylika Mariacka 29,02
- Park Oliwski 26,39
Jak turyści i odwiedzający oceniają Gdańsk w skali od 0 do 5?
- atmosfera miasta 4,53
- życzliwość mieszkańców 4,44
- oferta kulturalna 4,28
- oferta rozrywkowa 4,24