Celem projektu było stworzenie szybkiego i bezpośredniego połączenia drogi krajowej S7 (wlotu tzw. „warszawskiego") oraz autostrady A-1 ze Śródmieściem Gdańska.
W ramach projektu zrealizowane zostały dwa odcinki drogi od ul. Kartuskiej do węzła Karczemki oraz od węzła Karczemki do ul. Otomińskiej. Bezkolizyjny węzeł łączący oba budowane przez miasto odcinki w tym samym czasie zrealizowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Inwestycja objęła znacznie szerszy zakres prac budowlanych niż tylko budowa dwupasmowej i dwujezdniowej drogi wiodącej do węzła z drogą ekspresową S6. To także szereg inwestycji towarzyszących, które przełożyły się na usprawnienie ruchu lokalnego i poprawę warunków życia w tej części Gdańska.
Obok dwupasmowej i dwujezdniowej trasy powstały m.in. węzły drogowe w rejonie ul. Gronostajowej i ul. Nowej Myśliwskiej, skrzyżowanie z wyspą centralną z ul. Otomińską, odcinek ul. Kartuskiej Północnej o długości ponad 840 m oraz odcinek ul. Nowej Myśliwskiej o długości 230 m. W ramach Projektu przebudowano ulice boczne na łącznej długości ponad 2 km, wybudowano przejścia dla zwierząt pod Trasą W-Z i pod ul. Kartuską, wybudowano ekrany akustyczne o długości ponad 5 km oraz ścieżki rowerowe o długości 3,14 km.
Wykonawcą robót budowlanych, w ramach inwestycji była, wyłoniona w przetargu, firma SKANSKA S.A.
Informacje ogólne o Projekcie
Tytuł projektu: | Budowa Trasy W-Z w Gdańsku, odcinek Kartuska-Otomińska | |
Beneficjent: | Gdańsk – miasto na prawach powiatu | |
Partner: | Nie dotyczy | |
Jednostka Realizująca Projekt: | Gdańskie Inwestycje Komunalne Sp. z o.o. | |
Umowa o dofinansowanie: | nr POIS.06.01.00-00-034/10-00 z dnia 30 grudnia 2011 r. Aneks nr 2 POIS.06.01.00-00-034/10-02 z dnia 16 lutego 2015 r. |
|
Całkowita wartość Projektu: | 138 328 435,25 zł | |
Wydatki kwalifikowalne: | 107 110 325,00 zł | |
Wydatki niekwalifikowalne: | 31 218 110,25 zł | |
Maksymalne dofinansowanie z funduszy UE: | 91 043 776,24 zł | |
Poziom dofinansowania: | 85% wydatków kwalifikowalnych | |
Źródło dofinansowania: | Fundusz Spójności | |
Program: | Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013 | |
Oś Priorytetowa: | VI. Drogowa i lotnicza sieć TEN-T | |
Działanie: | 6.1. Rozwój sieci drogowej TEN-T | |
Instytucja Zarządzająca: | Ministerstwo Rozwoju | |
Instytucja Wdrażająca: | Centrum Unijnych Projektów Transportowych | |
Okres realizacji rzeczowej projektu: | 2010 r. – 2012 r. |
Zdjęcia z budowy ostatniego odcinka Trasy W-Z (lipiec 2010 r.)
|
|
|
Zdjęcia z wmurowania kamienia węgielnego pod budowę ostatniego odcinka Trasy W-Z i Węzła Karczemki (lipiec 2010 r.)
|
|
|
Zdjęcia z budowy ostatniego odcinka Trasy W-Z (październik 2010 r.)
|
|
|
Zdjęcia z budowy Trasy W-Z (maj 2011 r.)
|
|
|
|
|
|
Zdjęcia Trasy W-Z (marzec 2012 r.)
|
|
|
Główny serwis Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko - www.pois.gov.pl.
Instytucją Wdrażającą dla VI Priorytetu POIiŚ jest Centrum Unijnych Projektów Transportowych: www.cupt.gov.pl
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską
ze środków Funduszu Spójności
w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007–2013